Bir çalıntı fotoğraf makinesi bulma hikayesi... (Alıntıdır)
Yazının sahibi Ekim Menemencioglu izniyle aynen yayınlıyorum, teşekkürler.
Yakın arkadaslarım bilirler gecen sene bu zamanlarda hırsızlar evime girip Nikon D3 makinamı, cesitli lenslerimi ve flaşlarımı çalıp götürmüşlerdi. ilk iş olarak eve ekipler geldi parmak izi falan aradılar. fotografcı oldugumu ogrenince kendi makinaları ile ilgili sorular sordular. biraz sohbet muhabbet sonra malum yapacak birsey yok, gittiler...
ilk is karakola gidip ifade verdim. fotograf makinasının model ve seri numarasını, çalınan diger ekipmanları tutanağa kaydettirip bir nushasını kendim aldım. fotokopisini cektirip her kopyasını hayyamdaki dükkanlara dağıttım. aynı zamanda fotograf paylasım sitelerinin forumlarında da olayı duyurdum.
buraya kadar herşey normal seyrinde... ama biliyorsunuz ki işler normal seyrinde gittiği zaman makinalar bulunmuyor.
ben de alternatif bir yol denemeye karar verdim. O zaman yeni bir site olan www.stolencamerafinder.com a girdim calıntı raporu doldurdum. seri numaramı kaydettirdim hooooopp!!!! sonuç sıfır!!! :) fakat her hafta mutlaka siteye bir kere ugrayıp makinamı aratmayı adet haline getirdim. aratıyorum sıfır, aratıyorum sıfır. bu sekilde bir sene gecti.artık sonucları okumuyorum sayfanın "makinanıza uyan 0 eşleşme vardır" yazısını ezberlemişim. gunlerden birgun yine ben makinanın exifli bir dosyasını baygın baygın siteye upload ederken birde baktım alta baska birsey yazıyor. 1 fotograf bulunmuş. "nasıl yani ulan?! harbi mi?!" şaşkınlığını uzerimden attıktan sonra. fotografn kullanıldığı siteye gittim. ufak bir thumb fotograf. buyuk bir fotografın parcası. okadar kücük bir crop almışlarki "save for web and devices" yapmaya gerek gormemişler. exif dosyası olduğu gibi uzerinde kalmış. stolencamerafinder da bunu aynen enselemiş. butun siteyi tarayıp fotografın aslını buldum. bir röportajdan kare.
durumu delil dosyası ile savcılıga bildirdim. ama savcılık faili mechul suclar savcılıgı. yani faillerin bulunmasına pek alışkın değiller. zaten savcılıga bu sekilde yapılmış bir delil sunumu yok. deliller internet uzerinde. durumu tespit eden site ingilizce. zaten exif nedir. jpeg nedir falan derken benim dosya o şekilde savcılıkta 2 ay daha bekledi.
derken 3 sekilde şansım peşpeşe yaver gitti.
1. hayatımın aşkı biricik eşim İnci (aynen soyledigin gibi yazdım karıcım :)) savcılıga gitti. bu işi çok ciddi takip etti. insanları yonlendirdi. isleri hızlandırdı.
2. fotografı kullanan site sahibi şirket olaya cok iyi niyetli yaklaştı. hemen gerekli goruşmeleri yapıp fotografcıya ulaştı.
3. Fotograf makinamı satın alan arkadaş benim gibi hayatını fotograftan kazanan biri ve çalıntı makina aldığının farkında değil. hemen bizi telefonla aradı. ertesi gün makinamı bizzat taksime gelip teslim etti.
hem yaptığı işler, hem de hayatta duruşu ile tam profesyonel bir arkadaştı. bu da benim için ayrı bir şans.
umarım bu hikayedekileri uygulamaya hiç ihtiyacınız olmaz.:)
Sayfa Adminlerine bu konuyu açtıkları için teşekkür ederiz.çalınan kameranızı bulmak için veya kameranız kaybolduğunda , çalındığında güvende kalmak için size bir tavsiyemiz var.
YanıtlaSilwww.kayitliurun.com sitesi size kayıp ve çalıntı ürünüzü bulmanızda yardım eden bir site. Temel mantığı çalınmış yada kayıp olmuş eşya ve araçları araştıran bir firma.Sitemize girip bu işleri yapmamız için gerekli tüm belge ve pantentleri görebilirsiniz Dedektif gibi ama insan değil çalınan yada kayıp olan eşyaları buluyoruz. Ayrıca site sadece kayıp çalıntı eşya dışında. Kullanmakta olduğumuz eşyaları ve araçları da güvene almak için kendi adınıza kayıt edebileceğiniz bir sistem barındırıyor. Tüm mağdurların dertlerine deva olmaya çalıyoruz. Üstelik tamamen "ÜCRETSİZ" İster mağdur olun ister tedbir alma amacı ile herkesi Kayıtlı Ürün Ailesine Bekliyoruz.